Betalen en tarieven

Tarieven

Hieronder vindt u de actuele lijst van prestaties, codes en tarieven vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit1.

De overheid heeft bepaald dat tandartsen niet hun eigen tarieven mogen bepalen. 

Heeft u een uitgebreide behandeling nodig? Dan maken wij graag vooraf een begroting. Nadat wij het behandelplan met u hebben besproken, krijgt u deze begroting op papier van ons mee. U weet dus altijd vooraf waar u aan toe bent.

De tarieven zeggen niets over de mate van vergoeding van uw verzekeraar. Wij zullen daarom alle behandelingen boven €150 euro indien gewenst voor u begroten. U kunt dan zelf bij uw verzekeraar nagaan welk deel van de kosten wordt gedekt.

In de tarievenlijst  kunt u bekijken wat dit voor u betekent. Voor vragen of informatie omtrent de tarieven kunt u contact met ons opnemen.

Betalen

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Status van uw betaling controleren
    Ga naar infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.

  • Betalingsregeling treffen
    Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

  • Veelgestelde vragen bekijken
    Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

 

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.

Of u verzekerd bent voor onze zorg, hangt af van uw polis. Check hiervoor uw voorwaarden bij uw zorgverzekering. De volgens de overheid verplicht gestelde basisverzekering omvat alleen tandheelkundige zorg voor kinderen tot 18 jaar.

We geven u graag inzicht in de kosten van onze zorg. We werken volgens de voorgeschreven tarieven van de NZA. Bij behandeling vanaf 150 euro ontvangt u vooraf een begroting.

Uw behandeling kunt u bij voorkeur direct pinnen aan de balie. We geven u dan de factuur mee waarna u deze bij uw zorgverzekeraar kunt indienen. Omdat we liever met en voor onze patiënten bezig zijn dan met de financiële administratie hebben we voor behandelingen die niet per pin betaald worden, het gespecialiseerde bedrijf Infomedics ingeschakeld.

Zij handelen onze declaraties af: zij sturen u de nota van uw behandeling op basis van de door ons verstrekte gegevens en specificaties. Ook deze nota kunt u zelf bij uw zorgverzekeraar indienen

Als u een vraag heeft rondom de betaling van uw rekening van Infomedics, dan kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).